söndag 14 december 2008

FJORTONDE DECEMBER

Detta är gatans skurkar. De som lurar av folk pengar med en papperskula och tre askar. Snabbt går det. Skurkarna hejar på medan en av dem flyttar papperskulan. Någon av dem låtsas vinna och lockar in någon förbipasserande stackare i spelet. Sen snor de honom på femhundra eller tusen och drar iväg.

När de här gossarna upptäckte mig så hotade de mig med stryk. Skurkarna var lika kameraskygga som ett gäng miljardärer som använt den av dem själva framjästa finanskrisen för att sno skattebetalarna på pengar.

'This is a free country,' försökte jag. 'Jag fotograferar och ni lurar folk på pengar. So what?' Men argumentet föll dem inte på läppen så jag måste skyndsamt avlägsna mig. Fast bild tog jag. Far åt helvete, skithögar.

För att lyssna klicka HÄR

0 kommentarer: